کد مطلب: 205351
پيام تسليت مقام معظم رهبري در پي درگذشت آية الله صافي گلپايگاني؛
ايشان از استوانه‌هاي حوزه علميه قم، و در دوران انقلاب امين امام خميني(ره) بودند
تاریخ انتشار : 1400/11/12 14:42:33
نمایش : 657
رهبر انقلاب در پيامي به مناسبت درگذشت آيت الله صافي گلپايگاني فرمودند: ايشان از استوانه‌هاي حوزه‌ي علميه قم و از برجستگان علمي و عملي و پر سابقه‌ترين عالم ديني در آن حوزه‌ي مبارک بودند.

به گزارش هفت چشمه به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ رهبر انقلاب در پيامي رحلت آيت‌الله حاج شيخ لطف‌الله صافي گلپايگاني را تسليت گفتند.

متن اين پيام به شرح زير است:

بسم الله الرحمن الرحيم

با تاسف خبر درگذشت فقيه عاليمقام و مرجع بصير، حضرت آية الله آقاي حاج شيخ لطف الله صافي گلپايگاني رضوان الله عليه را دريافت کردم. ايشان از استوانه‌هاي حوزه‌ي علميه قم و از برجستگان علمي و عملي و پر سابقه‌ترين عالم ديني در آن حوزه‌ي مبارک بودند.

در دوران مرحوم آية الله بروجردي در شمار برترين تلامذه‌ي آن استاد بزرگ، در زمان مرحوم آية الله سيد محمدرضا گلپايگاني همراه و مشاور علمي و عملي ايشان، و در دوران انقلاب، امين و مورد اعتماد حضرت امام خميني رحمة الله عليهم به شمار ميرفتند.

سالها در شوراي نگهبان رکن اصلي آن شورا محسوب مي‌شدند و پس از آن هم همواره درباره‌ي مسائل انقلاب و کشور، دلسوزانه و مسئولانه ورود ميکردند و بارها اينجانب را از نظرات و مشورتهاي خود مطلع و بهره‌مند ميساختند.

قريحه‌ي شعري، حافظه‌ي تاريخي، پرداختن به مسائل اجتماعي از ديگر ابعاد شخصيت اين عالم کهنسال و بزرگوار بود.

رحلت ايشان براي جامعه‌ي علميِ دينيِ کشور مايه‌ي تأسف است. اينجانب به خاندان مکرّم و فرزندان گرامي ايشان و نيز به مراجع معظم و علماي اعلام حوزه‌ي علميه و مقلدان و ارادتمندان ايشان بويژه در قم و گلپايگان تسليت عرض ميکنم و رحمت و مغفرت الهي را براي ايشان مسألت مينمايم.

سيّدعلي خامنه‌اي

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg